20081209

Julkalender del 9 - Så mörk är natten


I går kväll var det genrep för Hjo Lucia. Precis lika rörigt och stirrigt som det ser ut på bilden, och precis lika rörigt och stirrigt som ett genrep skall vara. Vissa sånger låter fantastiskt vackert, medan andra fortfarande slirar lite lätt i stämmorna - men allt kommer att sätta sig under natten, man vet ju det.

I kväll blir det offentlig kröning av Lucia. Jag är inte alls så involverad som jag varit vid tidigare tillfällen då jag varit involverad. Min roll har skiftat genom de senaste dryga 10 åren, från att ha varit ensam ansvarig för kören till, som nu, vara "stand by" ifall ordinarie ledare får dysenteri, kolera eller vinterkräksjukan. Det enda engagemang som jag är inbokad på är Fridene-Blikstorps Samhällsförenings fest på torsdag kväll. Då är det ingen otäck sjukdom som grasserar utan bara en krock med ett annat genrep för nästa evenemang - Julton - konsert med hela Kulturskolan på söndag kväll.
Den färdigrepade lucian för två år sedan.

Inga kommentarer: