20151221

Hej konsument. Del 21/24

Återigen har jag fyllt min mission om att predika om Fairphones  förträfflighet för en säljare på en teknisk butik. En av den typ som tänker att den här lilla tanten kan nog inget om teknik.

Vad är det för en telefon du har?
- En Fairphone.
Jamen vilket märke är det?
- En Fairphone.
?
- Som tillverkas på ett schysst sätt, med återvunnet material och schyssta arbetsvillkor. Och så får man beställa i förväg, så de tillverkar inte miljoner apparater som inte blir sålda. 
(Vid det här laget har säljarens intresse vaknat, så jag säger till honom att googla på det, köper min pryl och går därifrån.)

Någon som jag däremot inte är nöjd med är Axfoods kundservice. Som svar på mitt mail om grötris som inte visste att uppföra sig fick jag idag ett vänligt men bestämt mail om att jag nog inte visste hur man gjorde när man kokar gröt, och en omständig förklaring om att man kanske kunde kokat det lite till eller låta det stå och svälla en stund före servering. Som om jag inte hade prövat det.

När folk behandlar mig som en retarderad 8-åring, då ledsnar jag. Så jag köper inte Eldorado ris igen. Vad de kommer att ångra sig!

Inga kommentarer: