20060621

Tjuvstart på midsommaren...

...fast egentligen är det ju idag det är (var) midsommarsolstånd, kl 14.20 noga räknat. Hur man nu kan räkna ut det. Jaha. Så nu blir det bara mörkare, som M nogsamt kommenterade. Tack för det, Televerket.

Jag är "ledig" hela tre dagar och skall verkligen försöka hinna ikapp lite med saker här hemma. Men idga satt jag och gjorde iordning den där stackars sörja broschyren till en ny pdf-fil, eftersom den gamla hoppade i typsnittet. Tro det eller ej, men jag satt alltså och skrev av 8 A4-sidor, eftersom det inte fungerade att klistra in från Word till Illustrator. varför gjorde jag det, då? Jo, för att lura PageMaker gjorde jag helt enkelt bilder av texten i rätt (och samma) typsnitt och monterade in dem på plats. Vad gör man? Ungefär 6 timmar tog det. Och drygt 4 timmar för att göra om designen från InDesign-pdf'en innan dess. Det blir inte lönsamt, det här uppdraget... Nu spyr jag snart på den här texten! (förlåt, E, som har skrivit den!)

Vi fick i alla fall en trevlig kväll tillsammans med kompisen U som denna gång lyckats hitta en tid när dottern LN hade möjlighet att följa med och kolla in lägenheten. Man är aldrig någonsin så upptagen som när man är 17, eller hur? Har inte träffat henne sedan gymnasieutställningen i höstas, tror jag. Vi firade lite midsommar i förskott med sill, färskpotatis och gräddfil samt jordgubbar osv, och även "jubileumstårtan" som föll unga damen i smaken. Klicka på länken så hittar du det superenkla receptet, LN! Se nu till att det inte dröjer lika länge till innan du följer med pappa hit igen!

Inga kommentarer: