20060712

Semester

På min semester vill jag:
-att det skall regna på natten och vara soligt på dagen.
-sy, baka, plocka bär, sylta och safta. Samt tvätta och stryka så allt är ikapp.
-åka till Spanien, Skottland, Polen, Amerika, Sydafrika och Island
-få besök av JÄTTEMÅNGA vänner som man inte hinner träffa annars
-åka och besöka JÄTTEMÅNGA vänner som man inte hinner träffa annars
-sova gott och länge
-vara i stugan och fixa; rabatterna, dammen, städa grundligt (typ putsa fönster), skaffa nya sängar, se till att vägen blir iordning, plocka smultron, hugga ved, sortera i uthuset. Och så'nt.
-titta på engelska deckare på TV
-skicka vykort till alla som jag känner
-ligga på vår egen strand och bara slappa
-umgås med min familj; min man, min mamma och mina barn
-simma varje morgon
-klistra in gamla kort (de sista gjorda av papper?)
-städa ur datorn, kanske tom formattera om den så att det där --- programmet möjligen kan få för sig att fungera sedan...
-äta långa frukostar på verandan

Hur lång semester jag har? 16 dagar.

Inga kommentarer: