20140601

Dag 93 - Nedräkning

Det är inte bara nedräkning innan dessa 100 dagar av bloggutmaning är fullbordade, det är även nedräkning mot semester! 

En del arbetskamrater har redan tagit ut en eller annan vecka försommarledigt. Jag jobbar tre veckor till och sedan har jag två veckor ledigt. Sedan kommer jag att jobba fem veckor i sommar och får två veckor till i augusti.

Den här våren har varit väldigt hektisk men nu börjar det lugna ner sig. Jag ser verkligen fram emot att få semester, och bara jobba halvtid de där fem veckorna i juli-augusti. Det är ju det som är mitt vikariat egentligen. Jag erbjöd mig att jobba mera, liksom jag har gjort ett tag nu i vår, men nu känner jag att det kan bli ganska skönt att det inte behövdes utan jag kan jobba lite mindre. 

Förra sommaren hade jag ju ingen semester alls, men vi reste bort några dagar i april och oktober plus någon dag emellan när jag var ledig. Jag känner att jag nog är lite för gammal för det. Eller vad det kan bero på. Nu behöver jag tid att bara vara. Det börjar ju bli ganska många år nu som jag inte har vetat vad jag gör om ett år, eller ens till hösten. Men nu vågar jag mig på att tro att det kan ordna sig... 

För ett tag sedan skrev jag om att det t o m kunde bli en valsituation. Nu har jag valt bort en grej (som var ett annat vikariat och på bortre gränsen till det jag helst vill jobba med - informatörsområdet). Kanske kommer det att klarna inom den närmaste veckan, så att både jag själv och du som har följt min blogg får veta vad jag gör i höst! Det vore väl trevligt?

Inga kommentarer: