20141216

Note to self. Del 16/24

Idag är jag lite arg. Ja, så arg så jag har skickat ett jätteargt mail till en kundtjänst.

Jag fick en beställning på julkort från en kund, som hade beställt av mig förut. Nu var han lite sent ute, men jag beställde från ett ställe där de lovade skicka de beställda julkorten 48 timmar efter att jag lagt beställningen, och om man beställde senast 7/12 så skulle man få dem i tid, alltså senast den 16/12.

Det råkade bli precis den 7/12 som jag beställde, men det var ju lugnt. Jag väntade mig att jag skulle få leveransen typ på fredagen - i fredags alltså.

Nejdå, nejdå. Inget i fredags, i går eller idag. Däremot fick jag ett mail i morse där det står att den skickades igår... Den 15/12 är väl inte 48 timmar efter den 7/12 eller?? 

Hade det gällt en vanlig fotobok eller något till mig själv hade det inte spelat så stor roll, men julkort! Bland FAQ-svaren på hemsidan står det att om man inte fått leveransen 14 dagar efter datumet då den skulle ha skickats, så gör de en ny sändning kostnadsfritt - till nästa jul, då?

När jag äntligen hittade en mailadress - för på "kundtjänst-telefonen" fanns det förstås inte en levande människa - så skrev jag att jag vill å min kunds vägnar ha kompensation, annars var det sista gången jag beställde från dem! Ett tillgodohavande eller reglering av fakturan!

Fortsättning lär följa.

Nästa år måste jag vara ute i tid! Och fotografera en massa fina julmotiv nu i helgen! Och, om jag blir sen igenså skall jag beställa med expressleverans!

Inga kommentarer: