20160329

Avtackning. Del 29/100

Ikväll firade vi av en av bibliotekarierna som går i pension. Jag har varit med om en liknande avtackning förut på den här arbetsplatsen, det är ganska trevliga tillställningar. Var och en tar med det man vill äta, den som ska firas bjuds förstås, och så bidrar vi efter förmåga med underhållning. Någon frågelek, bingo, tal och diktläsning, till och med en liten enmansteaterföreställning blev det ikväll. Och jag bidrog tillsammans med bibliotekarie-M med lite sång och musik i form av ett par sommarschlagers i två stämmor till gitarr. Vi blev ombedda i egenskap av körsångare, men de som frågade visste väl inte riktigt vad de skulle få.

Jodå, vi övade nog i en hel kvart, och med varsin tropikhjälm på huvudet kan inget gå fel. Och det var uppskattat.

Sedan var det flera som kommenterade att ojdå, här har jag jobbat i 2 1/2 år och man hade ingen aaaning om att jag kunde spela gitarr såpass...

Jodå. Jag har några fler ess i rockärmen, saker som jag faktiskt behärskar väl enligt dokumentation, men sparar till lämpligt tillfälle. Allt ingår förstås inte i min nuvarande yrkesbefattning. Man vill ju inte bränna hela fyrverkeriet på en gång.

Inga kommentarer: