20170301

Så var det dags igen! Dag 1/100

Blogg100 logotype 


För sjunde året i rad nåddes jag av en bloggutmaning för att väcka liv i mitt bloggande. 100 inlägg på 100 dagar. Det är återigen Fredrik Wass som står bakom. Hans tankar bakom detta kan du läsa här. Det öär också från honom jag lånar loggan ovan.
Jag har tvekat lite om huruvida jag ska haka på eller inte. Det har varit lite mycket på sista tiden (igen) och jag försöker begränsa mitt engagemang i saker som jag inte är tvungen att göra.
Huvudanledningen till att jag bestämt mig för att vara med ännu ett år är att det, som Fredrik också skriver, är viktigare än någonsin att manifestera det fria, skrivna och talade ordet i samhället. Att skriva här bara för att jag får. Jag kan yttra mig om politik, religion, hälsofrågor eller kultur precis hur mycket som helst och riskerar bara att möjligen få något nättroll på halsen - nog så obehagligt förvisso men inga fängelsestraff eller något ännu värre. Nu kommer jag nog inte att sticka ut hakan så värst mycket i år heller, utan mest bluddra på om ditt och datt som jag brukar.
Innan jag hade regelbundet jobb, och när bloggandet som fenomen var nytt, bloggade jag betydligt mera. På senare tid har mina bloggperioder begränsats till de här utmaningarna, och i bloggkollektiven pocketblogg.se och nu även kulturnästet.se, där vi skriver om olika kulturella fenomen. Eftersom tekniken bakom den förstnämnda börjat strula och inte vilja lägga in våra nya inlägg gick några av oss över till den andra, och vidgar oss även till andra kulturyttringar än pocketböcker.
Jag kommer alltså att hänga på den här adressen ett tag framåt, välkommen att hänga med!
 

Inga kommentarer: