20170516

AW. Del 75/100

Efter jobbet idag tog vi en after work, min gamla kompis Jejje och jag. Naturligtvis är hon inte gammal, hon är t o m ett halvår yngre än jag, och naturligtvis heter hon inte Jejje, det var ett smeknamn som jag hittade på åt henne när hon började i vår klass i åttan. Sedan var vi ihop nästan varenda dag tills vi slutade nian.

Vi hamnade på olika gymnasier och på den vägen är det. Men sedan kom Facebook. Och nu ses vi på webben lite då och då, och har även tagit upp tråden IRL. Jag tycker att det är otroligt. Vi har levt parallella liv i 40 år och råkat ut för en hel del liknande saker, har vi upptäckt, men vi har också fått helt skilda erfarenheter i andra avseenden. Men ingen av oss har tappat talförmågan, om vi uttrycker det milt. Vi hade så mycket att prata om att vi knappt hann beställa mat på den restaurang vi hedrade med vår närvaro...

Vi pratade oavbrutet i närmare tre timmar. Och hade vi inte brutit upp och åkt hem så satt vi väl kvar och pratade än.

En sak som vi plötsligt insåg under kvällen var att vi ju jobbar nästan granne med varandra - hennes arbetsplats har flyttat! Så nu ska vi snart ta en lunch ihop, och fortsätta prata!

Inga kommentarer: