20170509

Morgonbuss. Del 68/100

Idag tänkte jag läsa på bussen. Men då jag vaknat redan vid halv fem i stället för halv sex hann jag bara ett kapitel i min pocketbok innan jag insåg att jag var för trött och behövde blunda lite.

Tittade upp efter några minuter och var då halvvägs, skönt. Somnade till ordentligt och vaknade i svängen precis före stationen, ändhållplatsen. Jag hann samla ihop mig och stiga av i normal ordning.

Tjejen som satt framför mig med lurar i öronen satt blickstilla. Jag började tänka att hon kanske skulle vidare med samma buss och visste om hur den skulle köra (ibland vänder bussarna, ibland tar de en annan tur). Eller hade hon somnat?

Innan jag hann titta efter hoppade hon högt, tar sin väska och FAR upp och ut ur bussen. Inget trevligt sätt att vakna!

Note to self: ställ alltid in ljudlöst mobillarm..!

Inga kommentarer: