20060414

Långfredag

Vi har alla våra kors att bära. Den sista veckan har jag gruvat mig väldeliga för tentan i tre viktiga datorprogram - se föregående blogginlägg - och det lättade ju när väl tentan var gjord. Men fortfarande grämer jag mig lite för att jag inte fick det att fungera med "osten i bokstäverna" - clipping path och det. Men troligen blir jag godkänd i alla fall. Jag klarade ju de flesta momenten. Hörde ni det, kära Magistrarna!

Torsdag morgon ringde mamma och meddelade att min mormor, 97 (med lunginflammation, se tidigare blogginlägg 23/3 ) fått åka in till sjukhuset igen. Vi åkte in och hälsade på henne nårga minuter i eftermiddag, hon orkade verkligen inte mer. Ändå slutar hon inte att prata om "se'n" och "när jag kommer hem", "när det blir varmare" osv. Hon tänker verkligen inte släppa taget, trots att det är så tungt att andas. Och mormor är så stolt för att jag skall bli något så fint som "fil kand", och är nyfiken på lägenheten. Mina studiebekymmer väger lätt egentligen. Lilla mormor, om jag kunde göra något...