20060914

Håll ut i 81 timmar till...

Alltså, valrörelse... Tur att det bara är vart fjärde år.

Den här gången har det i alla fall dykt upp lite nya fräcka grepp. Det kommer ju nya informationskanaler med en rasande fart - till och med lilla jag har vid det här laget fått både SMS och telefonsamtal från Partiledaren "personligen". Och jag kokar ju bara kaffe.

Bloggsidor och intranät har också spelat en viss roll. Här är ett exempel. Jättekul. Många websidor, framför allt kvällstidningars, har också tillhandahållit möjlighet att testa sig. Det är bra, om man egentligen inte har tänkt att rösta för att man tycker att alla har lika fel, men plötsligt inser att man sympatiserar med något parti.

Det är ju lite svårt att urskilja de väsentliga skillnaderna när så mycket i valrörelsen handlar om att smutskasta "dom andra". Jag har hört flera som knappt bryr sig om hur det går, för allt händer ändå över deras huvuden.

Efter telefonsamtalet i förrgår satte jag på mig en partiknapp. Ja, på väskan i alla fall. Så är det i alla fall inte mitt fel om valet går dåligt.

Inga kommentarer: