20060913

Lägga ut krokar eller trål...

Vissa veckor finns det massor av jobb som jag kan söka. Den här veckan har jag bara hittat ett. Det har jag sökt.

Jag väntar besked från fjorton ställen idag. En del kanske redan har tillsatt tjänsten utan att meddela alla sökande. Några har bekräftat att jag finns med i urvalet. Ingen har kallat mig på intervju. Än.

I går fick jag "bryt" och bestämde mig för att göra en trålning. Jag skrev ihop en liten käck grej med utgångspunkt i en artikel i Göteborgsposten den 6/9 om att reklambyråerna i Göteborg nu söker folk, att trenden har vänt och det är efterfrågan osv. Den plus mitt CV skickade jag ut till ett urval reklambyråer i närheten. Jag valde ut de som redan hade några anställda - men fatta hur många pyttesmå byråer med 1-2 pers det finns, bara i Skövdetrakten... Så nu väntar jag besked från ytterligare ett tiotal.

Snälla, anställ mig, någon! Jag kan gärna svara i telefon och koka kaffe - också!

Inga kommentarer: