20070219

Jag måste bara få dela med mig

Idag har jag varit bl a franskafröken, vilket visade sig inkludera två timmars provrättande som jag inte visste innan. Men det gick bra. Framför allt var det givande att se alla kreativa sätt det finns för trettonåringar att böja verbet "être".

Hemkommen öppnar jag mailen och scannar av alla mina bevakningar på jobbsajter. Där finns det också en hel del kreativitet, som jag även tidigare gett exempel på. Den här låter ganska lockande, åtminstone en slaskig måndagseftermiddag i februari:

Husfru
Du som har känsla för att sköta ett hem på ett bra sätt och
gärna med god smak sökes till företagare i mellansverige. I dina arbetsuppgifter ingår ansvar och planering för inköp och tillagning av mat, kaffe, gärna att du bakar, bjudningar, servering, städ, bädd och tvätt. Du har dock tid för egna aktiviteter på dagen och kvällar som gympa mm. Du medföljer oftast till Spanien och delar fritid med arbete.
Körkort är ett krav och datavana ett önskemål. Vid intresse kan mindre kontorsarbete utföras.
I din lön på 5 000 kr netto efter skatt per månad ingår rum, mat och tillgång till bil. Arbetet är på 3-6 mån.


Undrar om man får vitt stärk-förkläde och liten kråsmössa också?

Seriöst???? 5000 spänn????

Inga kommentarer: