20130214

Nätverkande

Idag har jag jobbat en del med en folder åt en kund. Den är i princip färdig nu. Jag har skickat den till kunden för godkännande och sedan ska den till tryck. Sedan, när jag har fått den på papper, kanske jag lägger upp en bild på bloggen, om ni är nyfikna på hur den ser ut. Själv är jag i alla fall nöjd med den.

Jag har också gjort en del ideellt arbete. Dels har jag skrivit lite på ett kommande inlägg i PocketBlogg, som jag ju skrev om för några veckor sedan.

Och så har jag gjort en dagordning och lite annat till nästa styrelsemöte i Kvinna Skaraborg, där jag är medlem. Och styrelseledamot. Och nästa styrelsemöte även ordförande. Vi har nämligen den posten roterande, så den får man vara beredd på att hoppa in på emellanåt.

Snart är det dags för årsmöte och då är det lite extra att tänka på förstås.

Någon kanske invänder att sådant där kvinnosaksarbete, var det inte på 70-talet man höll på med det? Jo, det var det väl, men jämställdhetsarbetet, på alla nivåer, är inte på något sätt färdigt. Det är ett av de "ben" föreningen står på. Ett annat är just nätverkande för kvinnliga företagare eller egentligen yrkesarbetande över huvud taget. Och ett tredje är att träffas och göra trevliga saker tillsammans - höra på någon som berättar om något intressant eller ha en workshop om någonting.

Förra året var det tjugoårsjubileum, då genomförde vi ett projekt som kallades Budkavle för jämställdhet och turnerade runt i alla Skaraborgs 15 kommuner. I år kommer vi att återgå till den verksamhet som har kännetecknat föreningen de senaste åren, ett antal tematräffar per år, som utgår från ovanstående tre "ben". Vi gjorde en enkät i slutet av 2012 som bl a visade att det var medlemmarnas önskemål.

Nätverka, nätverka - överallt där man går fram! Syns man inte, så finns man inte, så är det.


Inga kommentarer: