20130217

"Utkast"?

Upptäckte nu att det inlägg som jag publicerade i #Blogg100 i går helt felaktigt fick datumet 130128 och alltså hamnade i helt fel ordning i min blogg...

Mitt bloggverktyg Blogger daterar alltså utkasten när man börjar skriva på dem, och när man slutligen publicerar dem så hänger utkastdatumet kvar, i stället för att bloggen sätter ut det datum när man först publicerar inlägget (vilket jag tycker borde vara mera logiskt).

Måste vara mer uppmärksam på detta. Alltså antingen inte börja skriva utkast förrän samma dag som jag ska publicera. Eller skriva utkast, klippa ut och klistra in som "nytt blogginlägg" när jag är klar att publicera. Eller skriva utkast i ett ordbehandlingsprogram, Word, anteckningar eller nåt, och klippa ut och klistra in när jag är färdig. Note to self, note to self...

Jaha, dagens blogginlägg blev ett i-landsproblem. Men dock ett inlägg.

Och ett par minuter senare, när jag publicerar länken på Facebook för att dela och kollar så att länken fungerar, vad ser jag om inte rätt datum... Ja ja, tekniken är bra när man väl förstår logiken!

2 kommentarer:

Mårten sa...

nog har mindre problem än dett fått större uppmärksamhet. ;)

Eva Kihlström sa...

Eller hur!