20140512

Dag 73 - Man upptäcker nya saker hela tiden..

Just nu har jag en sån där "rolig" kväll på Skövde Resecentrum igen. När man slutar kl 19 och bussen går 19.55. 

Bussen som går före den går 18.25.

Kulturhuset är ju stängt och låst så där är det inget vidare att sitta kvar alldeles ensam. Särskilt inte efter att ha läst Kristina Appelqvists De Blå Damerna.

Nä, jag går och sätter mig på stationen. Idag har jag både stickning, pocketbok och frukt med mig för att stå emot Espresso House och Pressbyråns frestelser. 

Skulle bara kolla Facebook och spela lite Wordfeud. Då upptäckte jag att på ett ställe, ett särskilt hörn i vänthallen där det står en ledig bänk, dit räcker Kulturhusets öppna wifi-nät! Ända från andra sidan gatan! Oj! Då kan man ju sitta här och surfa och blogga och allt möjligt!

Jag har ju blivit lite småsnål nu sedan jag bytte abonnemang och betalar för varje samtal och varje minut jag surfar. Jag går in för att verkligen utnyttja de fria wifinät som finns - och det är ganska många numera. Bra för en snåljåp som jag...!

Inga kommentarer: