20061011

JÄTTEGRATTIS

till dottern R som fått ett lärarvikariat ända fram till sommaren! Vad skönt att veta lite mer om hur man ska planera sin tid! Hoppas att Sventorps skola inser vilken skatt de har fått tag i och inte släpper iväg henne sedan heller, utan ser till att det lir en fortsättning i någon form. har man bara fått in en fot är det så mycket lättare sedan.

Jag nåddes nyss av följande annons:

Föddes du med 110% talang och 110% ordningssinne? Då är du inte bara väldigt ovanlig. Du är även hett eftertraktad som vår nya medarbetare. Vi söker en formstark originalare. Noggrann, genuint reklamintresserad och med en läskig koll på typografi. Förmodligen rejält branscherfaren, men vem vet det kan ju finnas undantag. Du har absolut gehör i Macens ordinarie formgivarprogram men framförallt lätt för att ta till dig nya. Och om du, sist men inte minst, kan kombinera kreativitet med struktur och har en lättsam och trevlig personlighet som både vi och kunderna gillar då tycker vi du ska söka jobbet. Våra önskemål: God känsla för formgivning, goda språkkunskaper och förmågan att formulera i skriven text. Webbkompetens, från grafikarbete till kodning, ser vi som meriterande. Våra krav: Att du är prestigelös, social, energisk, organiserad och ordningssam, noggrann och har hög stresstålighet. Du har goda Mac-kunskaper och kan jobba effektivt och snabbt i programvaror som Quark Xpress/Indesign, Photoshop, Freehand/Illustrator.

Finns det sådana människor? Alla som har sett någon är välkommen att kommentera det nedan!

1 kommentar:

Go:ran sa...

Annonsen kom för sent.
Förr var jag 120% (100% student + 20% arbetare) Men nu är jag bara 90 % arbetare. Så det är inte mig de söker.
Jag kan tänka mig att om vi går ihop några stycken, så kanske...