20160421

Det som växer på fel ställe. Del 52/100

Idag blev det ännu en dag vid stugan. Vackert väder men lite blåsigare än igår. Jag ägnade mig bl a åt ogräsbekämpning på altanen framför huset. Jag brukar köra en eller två behandlingar med ogräsättika varje säsong, för att slippa hålla efter med redskap hela sommaren. Jag försökte också hålla jämna steg med ogräsen i rabatten vid samma altan, och vid dammen, som vi (äntligen) grävde om förra sommaren.

Man blir aldrig färdig. Och det finns fortfarande hur mycket som helst att ta tag i. Till exempel staketet av bl a hönsnät och rostig taggtråd, som pappa satte upp i ett fåfängt försök att hålla älgarna ute från hans sällsynta och goda växter. Det ska väck. Min strategi på den fronten är att odla blommor som älgarna inte gillar i stället. Till exempel narcisser.

Inga kommentarer: