20160412

Hushållsarbete. Del 43/100

Ja, jag vet. Jag har en ohemul massa kläder. På bilden hänger ungefär en tredjedel av SOMMAR-kläderna ute på balkongen på vädring. Jag envisas med att vädra och lägga undan och ta fram efter säsong.Tantvarning.

Men som synes passar det mesta ihop med varann i samma färgskala mellan grönt, blått och lite lila. 

Idag har jag plockat ihop nästan en full papperskasse med kläder att ge bort. Och några sommarkläder som jag är tveksam om har jag hängt med galgen bakochfram i garderoben. Så ser jag till hösten om jag har använt dem i sommar. Annars åker de till hösten.

När jag var ute och gick idag lyssnade jag på ett avsnitt av Knitmoregirls poddsändningar. Det var en intervju med en designer, de har det ibland. Han berättade att han har en garderob med kläder för varje färg. En med vita kläder, en med blå, en med gröna osv. Hur många färger han hade framgick inte, men han är ju värre än jag i alla fall! 


Inga kommentarer: