20060317

Grupparbeten igen

För tio dagar sedan skrev jag om hur trött jag är på grupparbeten. Just då hade vi avslutat ett grupparbete under sträng tidspress. Den här gången har vi bra med tid på oss (tror jag) vilket har resulterat i tre olika förslag på en Power Point och ett otal funderingar om typsnitt och semoitiska aspekter på illustrationer, samt layouter på broschyrer och tidningar... Ja, jag skall inte klaga. Det är bra folk i gruppen, det hade varit värre om vi suttit med vita papper och jag tvivlar inte på att vi löser detta på tisdag, men det är lite för många med sex stycken. Det är svårt att hitta en linje som alla känner att man kan försvara.

I arbetslivet hoppas jag hamna någonstans där det är lite mer lagom - lite lagom tidspress och lagom många kollegor som man kan bolla med och mer självständigt ansvar för de produkter man släpper ifrån sig.

I nästa kurs ÖNSKAR jag att vi kunde få göra en egen trycksak helt självständigt... please!

Inga kommentarer: