20061107

Kalas-vånda

På lördag skall vi på Stort Jämnt Kalas och träffa en Massa Människor som jag Inte Träffat På Länge. Jättelänge.

(Klipp ur Göteborgsposten 061107)

Det blev svårt att läsa, men dialogen lyder så här:

Kille A: "Och...vad sysslar du med?"

Nemi:"Vad sysslar du med?"

" Jag är så less på att en av dom tre första frågorna främmande människor ställer är vad man jobbar med! Det är dumt! Och fräckt!"

"Du kunde ha frågat om vilken av figurerna i X-men jag skulle vilja vara eller om jag tror på ufon - tänk vad mycket roligare det skulle vara att svara på! Man får ju total prestationsångest när du håller på sådär! Jag sysslar med ingenting, okej? Jag är arbetslös! Gå iväg och var dum i huvet nån annanstans!"

Kille B: "Hallå, Nemi! Vad har du gjort sen sist? - Har det hänt nåt?"

Nemi:"Lägg av!"

(PS Lägg märke till att jag länkat en ny blogg här vid sidan: en nystartad "klassblogg" för oss som gick i mkv03! Kolla in den!)

Inga kommentarer: