20160506

En sån där dag. Del 67/100

Idag var det upplagt för att det skulle bli "en sån" dag. Bara att behöva åka och jobba en klämdag när det är det vackraste vädret i år och alla andra är lediga. Utom den handfull som jobbade på bibblan idag, då.

Redan innan bussen kom var jag irriterad på Västtrafiks busschaufför som ännu en gång stannade mitt på Bangatan (där det inte är någon hållplats) för att släppa av en person i stället för att svänga in på resecentrum innan hen skulle iväg på frukostrast. När min buss kom var klockan tre minuter över avgångstid och jag började undra om jag skulle springa hem och ta bilen. Jag skulle göra en liten skojig kommentar för att visa att jag lagt märke till att han var sen, han blev skitsur och undrade om jag skulle "med tåget eller??" När jag gick av i Skövde hade jag lurarna i öronen så jag hörde inte vad han hojtade efter mig. Orka.

När jag sedan stod i disken på jobbet pajar plötsligt skrivaren till våra datorer som vi har för utlån. Den bar sig jätteknepigt åt. Startar om, drar ut sladdar, byter färgpatron, ringer IT (två gånger!) och det blir inte rätsida på det så länge jag är kvar. Irriterande.

Sedan var jag ju tvungen att åka hem lite tidigare - innan jag var klar med mitt självpålagda beting - för att jag hade fått flytta min läkartid. Fick sitta och vänta i 25 minuter efter avtalad tid.

Men sedan blev det bättre, det blev ett bra samtal och jag fick ett nytt medicinrecept och några goda råd. Ska börja med att ringa sjukhuset och prata med min andra vårdkontakt på måndag.

Inga kommentarer: