20160519

Till farbror doktorn. Del 77/100

...bar det av frampå kvällen. Märkte redan i går kväll att det här var inte bra. Ringde och fick tag i min vårdcentral, där sköterskan tyckte att jag behövde en läkare. Jag fick en tid kl 18 - de har bra öppettider!

Jag stod dock inte ut med att jobba ända till 16, tyckte att de där biverkningarna av min senaste blodtrycksmedicin blev värre och värre. Så idag åkte jag för första gången hem tidigare för att jag inte mådde bra.

Tillbringade hela eftermiddagen i ryggläge. Väl inne hos doktorn hummade han lite som de gör, han frågade vilka mediciner jag tar för övrigt och jag kunde verkligen inte räkna upp tre mediciner... Helt väck! Han tog blodtryck och puls och sa: Nu är jag färdig! Du SKA HA BETABLOCKETARE V-A-R-J-E D-A-G!!!

Ja, det var ju inte jag som hade hittat på att skriva "vid behov" på den förra h-esorten jag fick. Utan hans kollega och chef, fick jag ju tillstå.

Jepp. Dags att prova ytterligare en betablockerare, tredje gången gillt. Måtte den nu bara fungera med den här ovilliga kroppen som jag släpar på. Doktorn berättade att han själv tar den här sorten sedan 35 år, och det skulle han inte göra om han hade mått som jag idag. Nu kan det väl bara bli bättre!

Inga kommentarer: