20160525

Fyndar med idrottsrabatten. Del 86/100

Idag tillbringade vi några timmar med att fara runt i omgivningarna och använda "idrottsrabatten". Dvs det kuponghäfte som företagare får köpa annonsplats i för dyra pengar så att folk kan köpa det och få igen sin hundralapp helst redan vid första utnyttjandet av en kupong.

Jag hade ändå bestämt att jag skulle köpa mig ett par joya-skor. Så när det fanns en kupong på 15% rabatt, så hade jag nästan fått det dubbla tillbaka. Det är ju dyra skor men bra. Och mina gamla skor av mbt-typ var så slitna så fodret var fläckvis borta efter flera års flitigt användande.

Några fler inköp blev det, ytterligare 160:- i ren vinst! Och räknar man dessutom de ljusbruna skorna jag köpte, som det var 50% på, så "tjänade" jag 500 spänn till...!

Inga kommentarer: