20210808

Eller stanna helt enkelt hemma!

Jag rekommenderar verkligen ingen att åka till Norge i dessa tider. Vet inte om det är bättre till något annat utland, men nu är det ju här vi är.

Munskyddstvång på flygplatser och inne i planen hela tiden, hälften av affärerna stängda, en massa extra jox med avspärrningar och kontroller utöver de vanliga pass- och säkerhetskontrollerna…Villervalla är bara förnamnet. Flera gånger idag har jag ångrat att vi inte flyttade fram resan ett tag till.

Inte konstigt då att man kan lyckas missa att få med bagaget från Oslo till Kirkenes. Det skulle vi nämligen checkat ut och checkat in igen, vilket vi missade i den allmänna röran.

Ändå frågade jag en personal på flygplatsen i Oslo, men vi måste ha missförstått varandra.

Hur som helst så ska väskorna komma till Kirkenes flygplats i morgon kl 11. Båten går kl 12.30.Bara att ha is i magen alltså, och använda samma kläder en dag till. Som tur var lade jag en dagsdos av medicinen i handbagaget!

Den tjusiga SAS-reklamen känns verkligen som ”a slap in the face”. Att det är säkert att resa betyder inte att det är roligt…

Åk inte om du inte måste, är mitt råd!


Men det blir nog bättre när vi väl kommer på båten och får tillbaka vårt bagage. Det måste det.


Inga kommentarer: