20070611

"Turistvärdinna"

Är det någon som undrar vad man gör på en turistbyrå?

Idag kom det in en gammal, gammal farbror med rollator och allt med larmknapp i band om halsen och vita kortbyxor som nog skulle ha resår i. Upptill hade han en skjorta typ "sjukhus"-. Jag tänkte i mitt stilla sinne att han nog hade rymt från någon vårdinrättning och att det snart skulle komma någon trevlig ung man i ren, vit skjorta och ta hand om honom, men icke.

Det var helt omöjligt att höra och förstå vad han sa eller ville. Han stod där och drog i sina byxor - ett tag var jag rädd att han höll på att hoppa ur dem - och det var något problem förstod jag. Jag försökte erbjuda någon broschyr, men det blev inte bra.

Slutligen insåg jag att han ville ha hjälp av oss med att trä i ett nytt resårband i byxorna. På turistbyrån. Det enda jag hade att erbjuda var ett paketsnöre, som jag försökte få honom att knyta utanpå i brist på bättre. Men det gick inget vidare. Han fick gå med oförrättat ärende.

Man kan inte lyckas jämt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahah, va roligt! Omväxling fönöjer, även på jobbet? =)