20090407

Positiva nyheter

Om någon har missat den här nyheten så lägger jag nu ut den för allmän beskådan. För en gångs skull citerar jag Borås tidning, men den har gått runt i många olika media, inkl A-ekonomi.

Härligt att några företag går ihop sig i alla fall.

Och jag som ringde upp kontaktpersonen för det jobb vars ansökningstid gick ut i går. Jag hade fönat håret och sminkat mig och klätt på mig fina kläder innan jag ringde... typ... Nja, men man laddar ju rejält när man väl stampar av och ringer de där samtalen. I alla fall jag. Jag ringer bara till de jobb som jag är verkligt, VERKLIGT angelägen om att jag skall få komma till intervju för. Och det här var en så'n där tiopoängs-match med mina kvalifikationer. Tyvärr kunde jag ännu inte få svar på det jag ville fråga om. Ansökningarna hade gått till en annan person och de skulle sammanställas innan denna person fick del av dem. OK, det fattar jag ju. Så jag får väl försöka tåla mig ett tag till i alla fall. Fast jag går som en "äggasjuker höna" och väntar.

Satt och gjorde lite annat på datorn och kollade mailen framåt slutet på eftermiddagen. Och vad får jag se! Ett mail från en byrå där jag sökt men inte fick ett jobb som tillsattes för några månader sedan, dit jag hade hört av mig igen och "tjatat". Nu kunde ägaren tänka sig att träffa mig för ett "förutsättningslöst samtal" och titta på mina arbetsprover i slutet av nästa vecka! Jippii! Ibland lönar det sig att tjata, det ser man. Det kanske i alla fall kan bli några nya uppdrag, om det inte blir en fast hel- eller deltidstjänst. Kanske, alltså, jag räknar ju inte med någonting. Och jag har ju fortfarande flera andra jobb som jag väntar besked från.

Ständigt detta pendlande mellan hopp och förtvivlan. Inte underligt att man blir sååå trött!

Inga kommentarer: