20060626

sommar, jobb och väder

Varför är det så, att när jag jobbar står solen som spön i backen och så fort jag går ut lyser den mest med sin frånvaro?

Min hudläkare, som kollade alla mina (nu ofarliga) prickar i början av maj, skulle vara mycket nöjd om hon visste hur "sakta" jag solar i år. Har suttit i solen typ tre gånger 20-30 minuter hittills i år. Detta har aldrig hänt tidigare i mitt liv! Och nu är redan midsommaren över!

Jag utlovade tidigare lite fler bilder från den ståtliga skolavslutningen i Hjo, som inte liknar något annat. Här kommer de:
1)Hela sta'n på fötter! 2)Lärarna fick också vara med, fast inte lika fina...


3)Kompisen A med tillfällig "sällskapsdam"











4) Salig blandning av stilar på huvudbonader... 5) T med T
6) Hemma väntade roliga presenter

7) och mer fotografering - så fin, men ovan vid att posera... (han erkände senare öppet att det var rätt "trivsamt med frack, faktiskt!")


Ända sedan början av juni har jag haft en låt i huvudet. I TV-serien "Ally McBeal" som gick för några år sedan i svensk TV förekom bland många skruvade detaljer att flera av huvudpersonerna hade egna "theme songs" som förstärkte deras personlighet och allmänt fungerade som inre "pep-talk" (initierade av deras "shrinks", förstås...) Den låt jag har haft i huvudet har dock inte varit min "theme song" utan snarare sonen T's. I går kom den plötsligt på radion, i Stefan Wermelins program "En schlager i Sverige", första delen: "Jag har en liten radiola", som skvalade medan jag jobbade.

Det var Gösta Ekman d ä som sjöng sin enda riktigt stora slagdänga "En herre i frack".

"Jag har förlorat mina pengar, och mina smycken har jag sålt...
Allting kan jag mista, det gör ej ett smack-
Om jag får behålla min frack!!!"

Mycket tänkvärd och djup, en text som verkligen behandlar existensiella frågor med allvar och dignitet - eller hur :)

Inga kommentarer: