20061106

Nu är det gjort

Jag har skickat in papperen. Nu skall de väl vara nöjda med mig på arbetsförmedlingen när jag kommer dit på torsdag. Nu har de ju strypt min kreativitet.

Är det någon som vill köpa fler julkort efter min första upplaga (som snart är slut på Hjo Bokhandel) så får ni anställa mig. Eller så.

Eller beställ ett jobb så levererar jag och du får betala om två år eller nåt när jag fått jobb och kunnat starta förtaget igen. Skall jag i så fall räkna med räntan från början?

Jag tyckte det var mycket att tänka på när jag skulle starta företaget. Det är nästan lika mycket nu. När jag bara skall utnyttja min rätt till "tillfälligt uppehåll", som man bara får en gång per företag.

AAauuuooggghhhh....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Eva! Usha va trixigt allt verkar för dig! Typsikt att man ska straffas för att man försöker själv, sånna här gånger förstår man vad folk pratar om då de menar att Sverige är byråkratins förlovade land....Tack för gratulationerna, det känns jättekul! Speciellt kul känns det att jag ska få jobba i Sundsvall! Som sagt, vi kanske stöter på varran på Storgatan någongång! =)