20061223

Det är konstigt

hur människohjärnan och -känslorna fungerar. I alla fall mina.

Den där känslan av "ingen tycker om mej, ingen vill ha mej" kan slå till mitt i en "Eva-Kihlström-är-fullkomligt-oumbärlig"-kampanj. Hur kuliga strumpbyxor jag än har på mej.

Mitt i julstöket dan-före-dan, när alla barnen svirrar runt omkring och jag försöker hitta på nya rätter med julkänsla till det ca dussin gäster som skall komma hit i morgon kväll, som alla har ätit sig proppmätta fyra timmar tidigare och egentligen är ingen hungrig... och M springer runt och torkar golv och tar ner lampor som skall rengöras mellan skinkan och sillsalladen.

DÅ slår den till. Ingen tycker om mej... fast jag vet att pakethögen under granen innehåller lika mycket paket till mej som till någon annan. Och alla kommer att äta min mat fast ingen är hungrig, bara för att den är god.

Kan ha något att göra med att meddelandena med "tack för visat intresse" kommit extra tätt under sista veckan. Fortfarande inte ens en intervju. Och regeringen har aviserat väsentliga försämringar i a-kassan efter nyår.

"Du vet väl om att du är värdefull..."

Inga kommentarer: