20070401

En vandring i solen

blev det i går när Karlstads kommun kom och ville bese vår stad. 40 pers då också, det är allt lite för många. Nästa gång blir det 7. Varför kan de inte jämna ut sig lite, grupperna?

Fast de var väldigt trevliga, värmlänningarna. Särskilt när de kom på att jag hade varit i Karlstad, att min svågers granne var med och barnens kusins f d dagisfröken också. Det roliga med stadsvandringar är att olika grupper undrar över så olika saker. Här var det många växtintresserade som undrade vad pestskråp är - den har just börjat sticka upp sina små skära trynen längs Hjo-åns dalgång. de är riktigt söta på våren, senare blir de mest åbäken av dem. Det var också många som visste vem Estrid Ericsson var. Tur att man vet lite av varje. (Ni som inte vet får väl kolla in susning.nu - eller komma hit och gå en stadsvandring med mig!)

Annars jobbar jag med lite av varje. Inget fast. Fortfarande är mitt "nästan-jobb" bara nästan. Fast nu verkar det ordna sig med lokal! Det behövs bara några personer till som engagerar sig tillräckligt mycket, för att jag skall känna mig helt lugn för hela idén. Men det är viktiga personer. Rätt personer på rätt plats, framför allt. Annars faller hela konceptet! Jag fortsätter några veckor till så får vi se. Det vore så skönt att kunna säga att man hade ett jobb!

Inga kommentarer: