20070704

Trögt igen

Troligen samlar alla företag ihop sig för ett sista ryck inför semestern.

Därför får jag nu så gott som dagligen mer eller mindre knäckande formuleringar per mail eller per post, som försöker övertyga mig om att jag är värd något som helst, trots att jag inte fick jobbet på just deras företag. "Lycka till i livet", typ. Som om man vore nybakad student.

Det lyckas inget vidare.

Nu slutar jag räkna hur många jobb jag har sökt. Det är en bit över hundra i alla fall. Och fler lär det bli, även om det blir svårare och svårare att formulera mig och trycka på "send"-knappen.

Medan jag går här och väntar försöker jag låtsas att jag är som folk. Jobbar på mitt tim-jobb (men håller i mig för att jag inte skall göra några extra informatörsuppgifter som inte formellt ingår i tjänsten) och har beställt en restresa som går om ett par veckor. Tack mormor.

Inga kommentarer: