20090225

På förekommen anledning

Jag sitter och försöker komma fram på telefon till en representant för föreningen Norden, med anledning av att jag håller på och skriver en jubileumsskrift om vänortssamarbete för Västra Götalandsregionen.

Medan han sitter och pratar färdigt i sin telefon blir det lite facebook och lite bloggy och så'nt. Och då ser jag att det finns mer att fira i konungariket Sverige än en kronprinsesslig förlovning!

Min bloggykompis @ceciliaw (som hon heter när vi pratas vid) har en höna som just har värpt sitt första ägg. Läs om det här! När jag såg storleken på det, så fick jag en reminicens från ganska många år tillbaka. Jag gick och tittade efter i skåpet och - jo, de fanns kvar! Vilken timing! Med reservation för bildkvaliteten:

Detta är alltså en liten äggkopp från Kronäggs försök att lansera "Prinsessägg" - de allra läckraste små äggen (som det står på den tredje bilden). Först en bild på en höna med krona på, och så en bild på slottet, där alla som har krona på sig bor, det är väl klart. Jättefyndigt! Tyvärr fattade nog inte svenska folket det. Då i alla fall. Men nu är det kanske dags att ta upp detta igen - med tanke på gårdagens begivenhet, menar jag!
(Äggkopparna fick mina barn varsin av sin mormor, som alltid varit mycket förtjust i kokta ägg, och tyckte att dessa äggkoppar var ett nödvändigt inslag i varje hushåll!)

2 kommentarer:

Cecilia i Hillsjöstrand sa...

Vilka söööta! Får ringa kronfågel och fråga om de har några kvar i gömmorna som jag kan få :)

Eva Kihlström sa...

Visst - skapa en ny efterfrågan, så kanske de inför sorteringen "prinsess-ägg" igen! Det måste ju ha varit ägg i 45-50 gr-klassen...