20090202

Snart får jag frispel och blir alldeles GAAAAALEN!

Så vänder vi på bladet och har blivit ännu en vecka äldre. Ja, ännu en månad faktiskt, den här gången.

Och fortfarande har ingenting hänt, av vikt.

Inget besked från senaste intervjun, för snart 2 veckor sedan. Inget från den jag ringde upp för tre veckor sedan. Ett och annat "ansökan mottagen", jovisst, men inte mer heller.

Några av de jobb jag sökte före jul borde i rimlighetens namn vara tillsatta nu. MEN VARFÖR KAN NI INTE MEDDELA MIG DET DÅ, SÅ ATT JAG SLIPPER TA UPP PLATS I TANKESYSTEMET MED ATT UNDRA????? Det går åt så mycket energi till det, så det börjar trilla ur saker ur ena örat.

Jag har sökt ett drygt halvdussin jobb till nu. Och tänkte att jag skulle var lite mer "på". Ett jobb skulle tillsättas "omedelbart" och svarade direkt när jag hade skickat in mitt mail, med alla bifogningar, med ett "trevligt att du vill jobba hos oss". Det lät ju hoppfullt, så jag svarade, också meddetsamma, och frågade om man kunde vänta sig besked inom kort, eftersom "omedelbart" skulle passa mig utmärkt... Svar dagen därpå: Ja, senast INOM TRE VECKOR (!), eftersom tjänsten skulle tillsättas omedelbart!

Jag tror inte att vi har samma definition på ordet "omedelbart". Jag vill ju veta NU. Och börja på måndag. Så jag svarade igen och undrade om det fanns en möjlighet att få veta hur man ligger till, om man över huvud taget är tänkbar för tjänsten... Får väl svar på det i morgon. Hon skall inte få en chans att glömma bort mig! 4/2 uppdatering: Nej, inget svar än. Får väl vänta i tre veckor. Om jag finns kvar då.

Om jag skulle svara ärligt varje gång någon frågar "hur det går" skulle jag ställa mig bredbent, ta i från magstödet och bara skrika rakt ut. Det blir svårare och svårare att behärska sig. Men man kan ju inte ta ut frustrationen på släktingar och vänner som i all välmening bryr sig om och undrar av ren omtanke.

Så jag gör inte det, utan biter ihop och lagrar lite ilska till. Och glömmer ännu något som jag skulle kommit ihåg. Får spänningshuvudvärk och sover sämre på nätterna igen. Ont i magen. Snart har jag väl alla stressymtom som finns.

Inga kommentarer: