20090914

37 nya jobb...

En del har frågat mig hur det ser ut med jobb att söka. Alldeles nu öppnade jag dagens mail från Jobsafari.se och de har haft vänligheten att skicka över inte mindre än 37 st tips på annonser.

Av dem är 25 st säljjobb, hälften av dem gäller försäljning av en maskin som kan allt från att rena luften till ...öh...hämta posten, verkar det som... och tre är "kundbokare" till finansrådgivning, så det är väl en typ av säljare det också. Tre stycken är "butikssäljare", som jag har erfarenhet av och kan tänka mig att söka. Fast det är i Göteborg. Ytterligare en är butikschef. På Systemet i Skillingaryd... Två andra tjänster är jag fullt meriterad till men det skulle vara fysiskt omöjligt att jobba på den orten.

Några stycken olika "medarbetare" på kommuner och statliga verk... som kräver både utbildningar och erfarenheter som man undrar om någon kan matcha. En ren "informatör"-tjänst idag - på en ideell organisation, 50%, placering Göteborg och dessutom "Du bör ha en feministisk grundsyn som instämmer i vår könsmakts - och etnicitetsperspektiv." Stor vikt läggs vid personlig lämplighet... Undrar om jag är tillräckligt feministisk?

Ett jobb av dessa 37 kommer jag att lägga ner tid på att söka. Som handläggare på Jordbruksverket, placering Jönköping. Det är jag meriterad till + det funkar att pendla!

Inga kommentarer: