20091208

Mer om Kulturbloggpriset!

I väntan på den stora händelsen tillbringade jag en del tid inne i "sta'n" där jag bl a fikade med skribentkollegan Suzanne, och med dottern F förstås, som jag också fick övernatta hos. Här är vi ute på Rosendals trädgårdar och begrundar den lilla julmarknaden. Och åt en jättegod lunch - utan köer!


På plats i "Lejonkulan" på Dramaten fick alla som var där från de nominerade bloggarna varsin stilig T-shirt från Twingly. PocketBlogg.se-T-shirten hade jag ju sedan bokmässan. (Det hade varit snäppet häftigare med galaklänning, förstås...!)

Här står prisutdelaren själv, Leif Pagrotsky, tillsammans med musikerna StaffanHellstrand och Sulo och väntar på att festligheterna skall börja.

Jahapp, så här såg det ut. De fysiska bevisen på att vi blivit prisade! Men vi skall få ett snyggare diplom senare, lovade de. Och en nätt liten prissumma som vi skall ordna aktivitet med!

Här får jag bokpaket av Rose-Mari från Kulturbloggen.



Och här håller jag "tacktal" under flammande fotoblixtar.

Har surfat runt lite och tänkte visa er vad några andra personer har skrivit om priset och prisutdelningen. Via en bambusersändning i en av Kulturblogg-länkarna kan ni t o m få "vara med" - fast man ser inte så mycket...

Aftonbladet/Mymlan
Norrköpings Tidningar
Östgöta Correspondenten
Bok- och Biblioteksmässan
Dramatens webkommunikatör

m fl...
Kulturbloggen 1 (Prisutdelningen kommer ca 1 timme in i bambusersändningen i inlägget)
Kulturbloggen 2

Inga kommentarer: