20091228

Hoppsan - 00-talet är redan slut!

Det slog mig för någon vecka sedan att det inte bara är ett år som går till ända, utan faktiskt ett helt decennium.

Hoppsan och ojsan - det hade jag inte tänkt på alls! Det är nog första gången i livet som jag inte har det, just när det gäller "jämna" årsskiften. Det har varit mera dramatiskt när 80-talet och 70-talet var slut, och millennieskiftet förstås, det skall vi inte tala om.

Jag minns mycket väl mitt första decennieskifte. Det mellan 60- och 70-tal alltså. Anita Lindblom sjöng "Ljuva 60-tal" på radio och jag var så sentimental så jag nästan blev på lipen... Aldrig mer skulle det bli 60-tal! Hur skulle det gå? Allt var så definitivt över och hela min barndom var slut.

Men det visade sig att tiden bara fortsatte att gå som om inget hade hänt. Och jag med den.

Tänkte skriva en liten nyårskrönika men har inte tänkt färdigt än. Så den kommer lite senare. När tiden har gått lite till.

Inga kommentarer: