20210814

Maten…MATEN!!!

Förutom de vidunderliga vyerna och den bekväma hytten samt mysiga ställen att sitta och hänga på här på båten, så är maten en av höjdpunkterna på resan.

Just nu är det dock lite speciellt med servering kontra buffé, se inlägget om smittsäkert, men jag måste säga att de har löst det på bästa sätt.

VARJE dag har det alltså serverats en trerättersmeny både vid lunch och middag. Allt har haft lokal anknytning och presenterats i en snygg tryckt meny, där det stått en kort text om de olika rätterna och gårdarna där råvaran producerats. 

Jag har för dokumentationen fotograferat nästan alla menyer och nästan alla tjusiga uppläggningar som presenterats. M undrar vad jag ska ha dem till. Jaa, just som dokumentation. Och så vill jag visa alla mina tusentals (!) bloggläsare ett axplock, förstås! 

Känsliga människor kan sluta titta här. 

Detta är en salig blandning av för-, huvud- och efterrätter. Gissa vad som är vad!