20210807

The bucket list

Jag hör inte till de personer som någon gång  tjugoårsåldern sätter sig ner och skriver sin ”bucket list. Alltså en lista över saker man vill ha gjort innan man dör, eller så. Livet har hänt ändå och jag har gjort och fått vara med om en massa bra saker utan att ha tänkt igenom det i  detalj. 

På senare år har jag ändå kommit på mig själv med att ha bockat av en del saker som skulle stått på min lista om jag hade någon.

Firade min 50-årsdag rejält (så nu behöver jag inte ha ett lika stort kalas igen, om jag inte gärna vill)

Åkte till USA på en mycket speciell resa

Lyckades arrangera en konsert med Katarina och Svante Henryson i  Hjo  

Fick se Pompeji i verkligheten 


Till exempel.

Och nu är det dags för ytterligare en punkt. Nämligen att åka Hurtigruten längs Norges kust.

Idag  bär det  av. Detta har jag tänkt på av och till i många många år, och förra året när jag fyllde 60 tyckte jag att nu kanske det ändå kunde bli av.

Vi bokade resan men så vet vi alla vad som hände sedan. Ett helt år har gått sedan vi skulle åkt enligt vår första bokning, och det har varit en hel del mailande och ringande och fixande innan det nu äntligen är klart att vi kommer iväg. Inte minst har ju Norge så sent som igår åter infört tio dagars karantän för resande från Västra Götalandsregionen. Men pilutta er, det gäller inte oss för vi är vaccinerade!

Självklart tänker vi fortsätta hålla avstånd både på buss, tåg, flyg,  hotell och båt! Och ett paket munskydd ligger i handbagaget. Hade vi inte bokat detta för så länge sedan skulle vi nog ha väntat ett tag till, men nu kör vi på detta! Man vet ju inte hur länge man har möjlighet att åka…

Men vad ska man ha på sig? Ja, det här är en del av det som nu ligger i resväskan. 14,5 kg har jag klämt ner.

Inga kommentarer: