20150506

Backlash. Del 67/100

Idag har jag jobbat på filialen i Skultorp. Mina gamla hoods. Här sprang jag på sagostunder när jag var liten och bodde ett halvt stenkast härifrån, här lånade jag böcker när jag var i värsta slukaråldern... Fast då låg bibblan en våning ner och man gick in på baksidan.

Det här huset är ett av de få i "centrala" Skultorp som är sig nästan alldeles likt sedan jag var liten. På utsidan i alla fall. Jag tror att distriktssköterskan hade sin mottagning i åtminstone en del av de lokaler där biblioteket huserar idag.

Det hus där jag bodde under mina första år är jämnat med marken. Det skulle blivit något flashigt nybygge där men efter en del diskussioner blev det bara en gräsplätt med några träd på.

Jag tror inte att någon saknar det.

När jag var liten var Skultorp en stolt egen kommun med en egen historia. Nu är det en sömnig satellit till Skövde.

Inga kommentarer: