20150509

Klart! Del 70/100

Idag tog jag bussen till Skövde i strålande sol och klev in på Kulturhuset och jobbade i strålande sol. Sedan kom M och hämtade mig och allt medan himlen mulnade åkte vi upp till stugan. Fick fyr på grillen och tillagade varsin karréskiva och några sparrisar medan potatisen puttrade på gasolen och M klippte gräset mellan gullvivorna. Vi hann äta också innan det började droppa. Och begrunda de dubbla påskliljorna som just börjat slå ut.

Men regnet hejdade sig så jag hann plantera ner de skott av sälg som jag fick tidigare i våras av kusinen, som klippt ner sina. Energiskog, förmodar jag.

Det blev dock ganska kallt i vinden så fort solen försvann, så vi åkte hem. Och på så sätt hann jag sy färdigt koftan jag nämnde i gårdagens inlägg. På den här bilden är färgen mera lik den verkliga.

Inga kommentarer: