20150525

Ledig dag. Del 86/100

I morse var jag jättetrött. Det blev nog lite för mycket i helgen i alla fall. Jag kan ju fortfarande bli sådär helt slut på ett ögonblick, trots att det är nästan 3 1/2 månad efter operationen nu. Det kommer nog att ta ett par månader till innan jag blir någorlunda som förut.

Jag gick såklart upp och åkte och jobbade ändå. Sov som en sten på bussen. Tänkte att i morgon är jag hemma, då kan jag sova. Målarna får väl hålla på utanför.

När jag äntligen kom hem typ 12 timmar senare och kollade i postlådan, låg det en lapp från de "små gubbarna". De hade upptäckt att det fanns röta i fönstren ut mot gatan och behöver därför komma in i lägenheten så de kan fixa det. Klockan sju i morgon bitti...

Jag är jätteglad för att bo i ett gammalt hus, det är jag verkligen. Och jag är glad för att de gör det i ordning så det står i två hundra år till. Men det hade inte gjort något om de hade kommit in efter "frukost", typ halv tio, när jag nu hade kunnat få sova.

Fast i morgon är jag säkert jättepigg. Säkert. 

Inga kommentarer: