20150519

Jobb utan jobb. Del 80/100

Nu har 4/5 av blogg100 klarats av, och jag är fortfarande med på banan. Oftast lägger jag in inläggen från min telefon eller iPad, vilken revolution detta har blivit!

Just nu har jag "stordatorn" på, så jag passar på att göra dagens inlägg innan jag stänger av.

Idag har jag ju varit schemafri eftersom det är tisdag. Mitt vikariat är fortfarande bara på 55% på papperet och jag har två dagar "ledigt" per vecka. Men jag har ju eget företag också, så jag brukar inte säga att jag är "ledig" utan just schemafri. Det kan ju hända att det kommer något som ska göras.

Jag har fått några extra timmar också, på bibliotekets filialer där det behövts tillfälliga förstärkningar under maj. Så jag kommer upp i typ 70% eller så.

Eftersom jag varit sjuk i vår, och sjukskriven i två hela månader, så har jag varken hunnit/orkat jaga uppdrag eller göra ideella insatser för att marknadsföra mitt företag något vidare. Först nu, drygt tre månader efter den olycksaliga operationen som förde med sig en sådan kraftig infektion, känner jag lite lust och inspiration att göra det. Och att kolla jobbannonser, det är ju trots allt bara ett vikariat som jag har. På papperet går det ut sista oktober.

Idag har jag förutom tvätten och blomvattningen gjort två saker: en affisch om vår körs vårkonsert på lördag, och inte mindre än fyra blogginlägg åt PocketBlogg (som jag har släpat efter med något väldigt!). Nu är jag nästan ikapp! Inläggen kommer att läggas ut under de närmaste veckorna.


Inga kommentarer: