20070116

Gå fort...

...och le, så är det ingen som ser hur ful du är. En bra sentens som en av mina dramaelever lärde mig för några år sedan. Det kanske ligger något i det.

Om jag börjar gå riktigt fort, så kanske någon potentiell uppdragsgivare till och med ser mina förtjänster och ser till att ANSTÄLLA MIG! Ja, jag vet att jag är tjatig, men jag har ju inget annat att göra än att söka och söka och inte ens en intervju ägnas jag. Det mesta är jag väl- eller till och med överkvalificerad till. Nu har jag även anmält mig som vikarie på ett par ställen, men inte ens därifrån har jag hört något. Jag vill ju bara jobba litegrann så jag kan starta mitt företag igen!!! Och sluta få den förnedrande allmosan från a-kassan. Men får jag ett kanonjobb på 100% så tackar jag förstås inte nej heller...

Sitter här med mina listor. Nu har jag gått igenom ungefär 400 jobb och sökt en handfull möjliga - igen... Det vore åtminstone en artighetsåtgärd om de hörde av sig och beklagade när man inte får jobbet. Förvånansvärt många arbetsgivare gör inte ens det.

Det börjar till och med att bli lockande att tillbringa sommaren alldeles ensam i Turkiet:

9 trubadurer / underhållare sökes för utlandsjobb, 9 platser

Omfattning: Tills vidare

Varaktighet: April - november, 5 dagar/vecka.

Lön: Fast lön. 13 000 kr/månaden. Boende och 2 måltider/dag ingår.

Placeringsort: Ospecificerad arbetsort

Tillträde: Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag: 2007-01-27

Arbetsbeskrivning Stereolive i samarbete med 2Entertain söker nu nio trubadurer/underhållare till Fritidsresors Blue Villages hotell. Vi ser det som självklart att du är duktig på ditt instrument och att du är duktig på att sjunga. Som person är du utåtriktad, spontan och har hög social kompetens. Erfarenhet från liknande jobb är önskvärt men inget krav, då vi utbildar er. Du ska vara beredd på att ta den destinationen som tilldelas dig. För närvarande finns Blue Village på följande ställen: Bulgarien, Cypern, Gran Canaria, Kreta, Mallorca, Portugal och Turkiet. Vi ser med fördel kvinnliga sökande.


Fast - nej... Jag bor ju här!

Inga kommentarer: