20070504

Hej hej!

Nu tror väl alla mina miljoner läsare därute att jag a) är död, b) har tröttnat på att blogga, eller c) har fått ett fast heltidsjobb och inte hinner blogga.

Nä, sanningen är att vårt bredband här på Hamngatan har fått fullständig SPUNK, så rätt som det är kopplar den bara ifrån när man sitter och surfar eller svarar på mail. Ibland hinner man inte gå in på blogg-sidan innan det kopplar ner. Så nu skriver jag så fort jag kan!

Varje dag tänker jag på någonting som jag kan blogga om, men när internet ligger nere så glömmer man ju bort det om man inte skriver upp vad det var man tänkte på. Minne=guldfisk! Skrämmande.

Alltså kan ni utesluta punkt a) och b). Tyvärr måste jag också ta er ur illusionen om punkt c). Trots idoga försök har jag ännu inte kommit in på en enda intervju. Och trots att en del av de jobb jag sökt tillsatts av människor som vet vem jag är (eller är det kanske därför??). Nu har jag sökt ytterligare ett jobb, deltid, som skulle vara helt skräddarsytt för mig, men där är det flera människor som vet vem jag är, även om jag inte känner dem så väl - då är frågan: har de fått en positiv bild av mig sedan tidigare? Har jag lämnat några avtryck alls? Jag får lov att tåla mig till efter den 25/5, när ansökningstiden går ut. Stön!!

Under tiden vickar jag på med pianoelever och så'nt, säljer vykort och vetemasker mm från "evalution" och jobbar även med mitt "icke-jobb" som jag nu har haft i två månader... är man klok, eller...? Men det är en chans att göra informationsprylar. Är det någon därute som är intresserad av att börja med hemförsäljning mot provision så kan ni gärna höra av er! Så långt har det kommit nu! Och det har också öppnats en liten möjlighet att jag skall få betalt. Det låter väl jättebra! (Om ni undrar vad jag håller på med nu så är det affirmationer alltihopa. Snälla säg att det är sant!)

Och M har fått världens kanon-vikariat i Stockholm, från hans sätt att se. Mitt i bikupan. Så vill ni att regeringen skall fixa till något åt er inom de närmaste tre månaderna, så hör av er till honom. Sedan har han sitt gamla kanonjobb som han också trivs jättebra på att gå tillbaka till. Är det rättvist?

Nu skall vi strax åka till storstaden Skövde och gå ut och äta hela familjen. Det blir mysigt. Saknar bara dottern F så förjordat!

Inga kommentarer: