20071106

Forum och arenor

Snacket i mitt fikarum är "Ring P1"

Jag brainstormar tillsammans med mina arbetskamrater hos "Lantz"

Mina kunder kontaktar mig ofta på Ica - lite märkligt eftersom jag inte jobbar där

Jag sitter alltid ensam på lunchen och de flesta mail jag får handlar om att jag inte är önskvärd. Vem kan man anmäla för mobbning på arbetsplatsen?

Det finns folk som får 84000:-/månaden i två år mot löfte att inte göra någonting. Själv får jag en ytterst liten bråkdel av det trots att jag slår knut på mig själv för att FÅ göra någonting.

Det mesta jag gör är sådant som ingen har beställt. Förhoppningsvis lyckas jag ändå sälja en del av det så småningom. Och det jag får beställning på kan/vill de flesta av mina kunder helst inte betala fullt pris för. Jag bör gärna jobba ideellt. Även om alla bedyrar hur duktig jag är. Och tar jag inte de underbetalda informationsjobben så har jag ju inga beställningar alls. Moment 22?

Vem sa att det skulle bli enklare att vara företagare? Vem sa att det finns massor av lediga jobb nu? Hallå! Jag tror inte på dej! Jag får inte ens jobb som servitris!

Varför skall det vara så svårt att få ett fast deltidsjobb så att jag kan ha företaget som "bisyssla" och komplement som det var tänkt? Hade jag det så, vore det kanske roligt att göra saker ideellt ibland. Nu är det definitivt inte det! Fast jag gör det ju ändå. Som marknadsföring.

Inga kommentarer: