20080727

Någon som undrar vad jag håller på med?

Förutom det att min dator har levt sitt eget liv halva sommaren - ja, jag har köpt en till nu, en lap-top, för att ha en back-up om det skulle hända igen och jag står utan de bildbehandlings- och layoutprogram jag använder mest - så har de senaste veckorna varit ett lapptäcke av hit- och ditande.

M har ju haft sina fyra veckors semester i vanlig ordning, medan jag inte har vågat "ta ledigt" utan har kollat mailen och skickat in ansökningar till "fasta" jobb, samtidigt som jag faktiskt också har fått ett par uppdrag som jag har utfört. Senast ett arbetsprov för en grej som kanske kan bli ett riktigt stort "konto" på sikt om allt klaffar ... Får besked i början av nästa vecka om det, så nu är det spännande igen!

I knappt en vecka var vi i Stockholm - rensade avlopp, planterade skott och trasslade ut halsband som hamnat huller om buller. Och besökte några turistmål som vi hoppat över tidigare. Tänkte lagt ut lite bilder men det får väl komma senare.

Mellan skurarna har vi också befunnit oss i stugan ca 5 mil bort för att fixa lite saker som blivit efter under de senaste somrarna. Staket, för att nämna en sak. Dessutom hade pappas fina portal över grinden blåst ner i vintras, vilket krävde omedelbar åtgärd. Nu har vi med gemensamma krafter lyckats få ihop något som liknar den gamla, med torvtak och allt. Lagom till värmeböljan hade jag också petat ner en massa små, förhoppningsfulla växter i torven ... Vattnade väl ca 50 liter när det var nyplanterat, men nu har det som sagt varit knallvarmt och vi har varit på västkusten och hälsat på i några dagar, så vi skall åka iväg om en stund för att se om något har överlevt alls. I så fall är det en bonus. Arbetet vid stugan får inte bli något prestige-projekt, det är frågan om "survival of the fittest" och använda sitt sunda förnuft. Sätter jag t ex tulpaner eller något annat smaskigt, så får man ju räkna med att rådjur eller älgar hittar det. Därför väljer jag narcisser i stället. Nu har jag testat med en fläderbuske.

I morgon börjar M jobba igen. Och jag skall försöka återgå till någon slags rytm i jobbsökande, nätverkande och - inte minst - bloggande ...

Inga kommentarer: