20080916

Referenstagning...

Det blev mera vik på Kulturskolan. Nu är jag inne på tredje veckan och det blir i alla fall nästa vecka också. Skönt, på sitt sätt, att veta att man har något från dag till dag, men hur ska det gå med L? Jag tänker i vilket fall som helst inte ta det här permanent, det är inte rätt mot eleverna anser jag. Kör och sång är jag ju åtminstone utbildad i, till viss del, men inte pianometodik. Redan nu har jag pytsat över de elever som kommit längst till M, som redan hade ett annat vikariat, för en annan pianolärare, och framför allt, har utbildning!

Om ingen annan har krav, så har jag det själv!

Det enda lite tråkiga är alla elever som har individuell lektion som inte dyker upp. En del är säkert sjuka eller har andra förhinder, men många "glömmer" eller struntar helt enkelt i att komma. Och om de inte hör av sig alls så vet man ju inte vilket! Idag har jag 7 elever inbokade och har hittills haft två lektioner, när två återstår. Synd, när man vet att det är kö på vissa instrument.

Så då blir det lite "dötid" som kan användas till eget övande - nu har jag kört igenom "Låtbåten" några gånger och börjar kunna den skrivna pianostämman. Det blir också lite surfande och bloggande i några minuter då och då. Det hade varit roligare att ha elever!

Rapport om det potentiella jobbet? Ja, fortsätt att hålla tummarna tills de blir blå! Mina referenspersoner har "skvallrat" och talat om för mig att de blev uppringda i fredags, båda två. Och de båda änglarna har talat så mycket gott om mig som de kunde komma på. Man blir lite mörkrädd när man skall leva upp till den här perfekta människan som de beskrivit ... plus det jag själv försökte framhålla på intervjun, då. Hoppas att det här var sista gången i mitt liv!!! Att gå och vänta är verkligen sååå jobbigt. Nu kan det dröja en vecka till, men vi skall väl hoppas att det blir besked i slutet på denna. Så jag vet vilket det än blir. Jag har INTE fått det än.

Inga kommentarer: