20080902

Vill ha! Vill ha!

Ytterligare ett jobb som skulle passa mig perfekt, ändå så väsensskilt från det jag var på intervju om i förra veckan ... Nu pendlar jag fram och tillbaka mellan de många fördelarna med de båda jobben och de få nackdelarna, och så väger jag förstås för- och nackdelar med de olika jobben sinsemellan. Jag "är" mentalt på båda ställena. 

Men jag har inte blivit kallad till intervju till detta jobbet - än. Och alla de andra 12-13 st som var på informationen ville säkert också HAAA det här jobbet. De skall intervjua 6-7 st. Och tillsätta två tjänster.

Jag regredierar. Snart ligger jag väl på golvet och trummar med knytnävarna som en treåring vid godishyllan. Det finns en massa jobb därute. Lika många sorter som det finns godis i hyllan. Och lika många sorters godis som jag kan tänka mig att blanda i min påse, så många olika jobb finns det som jag skulle kunna tänka mig att jobba på. De ill-salta lakrits-jobben och choklad-med-frukt-och-mandel-jobben får någon annan göra, de som jag inte klarar av. Men bland alla de andra! Särskilt de här två. De är dajm och dumle. Som gjorda för min gom.

VILL HAAAAAAAAA! GEEE MIG!

Inga kommentarer: